Kentänhoito Juha Tuomola Eerikkilä

Energinen, motivoitunut ja taitojaan kehittävä työyhteisö

Joukkueessamme jokainen saa olla oma itsensä ja kaikki tukevat toisiaan. Jokaisella on mahdollisuus kehittää ja jakaa osaamistaan. Tällöin vahvuutemme voimistuvat ja voimme hyvin yksilöinä ja työyhteisönä.

Hyvinvoiva ja osaava henkilöstö on meille kaikki kaikessa. Se on elinehto sille, että jaksamme tehdä työtämme, tukea toisiamme sekä kohdella ja palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla.

Takaamme, että henkilöstöllämme riittää iloa, intoa ja energiaa

Tämä tarkoittaa sekä terveydestä huolehtimista, osaamisen kehittämistä että hyvää tasapainoa työn ja vapaa-ajan välillä. Keskustelemme asioista yhdessä ja annamme palautetta. Lisäksi varmistamme, että työyhteisössämme kaikkia kohdellaan yhdenvertaisesti ja että arvioimme ja kehitämme toimintamme vastuullisuutta jatkuvasti.

Seuraamme työyhteisömme hyvinvointia vuosittain työtyytyväisyyskyselyjen ja kehityskeskustelujen avulla. Lisäksi Eerikkilässä toimii hyvinvointityöryhmä, joka kokoontuu aktiivisesti ja koostuu henkilöstön edustajista.

Vastuullisuus on yhdessä tekemistä

Vastuullisuus varmistaa sekä toimintamme laadun että työtekijöidemme hyvinvoinnin. Se on meidän kaikkien yhteinen asia ja jokaisen Eerikkilän työntekijän vastuulla. Se on asenne ja jokapäiväisiä tekoja toisten ja luonnon huomioimiseksi.

Mistä on Eerikkilän asiakaskokemus tehty?

Juttu E. Mag -lehdestä (06/2021)

Toisinaan kuulee niin Eerikkilän henkilökunnan kuin asiakkaiden puhuvan Eerikkilän hengestä. Mitä se mahtaa käytännössä tarkoittaa? Mitä mieltä asiakkaamme meistä ovat?

Eerikkilä on olemassa, jotta voimme auttaa jalkapalloa ja salibandya sekä kaikkia hyvinvoinnistaan kiinnostuneita asiakkaitamme voimaan hyvin ja menestymään. Pyrimme aina tarjoamaan parasta mahdollista osaamistamme, olipa kyse sitten valmentamisesta, asiakaspalvelusta, liikuntapaikkojen ylläpidosta, ravintolamme tarjoilemista aterioista tai majoitustarjonnastamme. Haluamme olla tuloksistamme tunnettuja. Asiakkailta saamamme palautteen perusteella onnistumme tavoitteissamme pääosin erinomaisesti. Vuonna 2020 asiakkaidemme antama suositteluaste eli NPS (Net Promoter Score) oli huikean hyvä 83.

Kuin toinen perhe

Pitkään Eerikkilässä työskennelleet palvelupäällikkö Pinja Pirttilä sekä markkinointipäällikkö Laura Sirén uskovat tietävänsä, mistä asiakkaiden erinomaiset kokemukset ja positiivinen palaute kumpuavat.

”Useimmat eerikkiläläiset eivät ole vain töissä Eerikkilässä, vaan työyhteisöstä on tullut monelle elämäntapa ja kuin toinen perhe”, Pirttilä aloittaa.

Hänen mukaansa Eerikkilän henki näkyykin esimerkiksi henkilökunnan yhteisenä tahtotilana tehdä kaikkensa asiakkaan hyvinvoinnin ja viihtymisen puolesta.

”Samalla se on ammattiylpeyttä ja arvostusta omaa työtään kohtaan ja sitä, että jeesaa kavereita yli tiimirajojen. Itseeni teki aikoinaan vaikutuksen, miten hyvin kaikki talossa tunsivat toisensa ja pitivät toisistaan huolta. Uutena työntekijänä tuntui siltä, kuin olisin kotiin tullut. Moni myös tuntee Eerikkilän historian ja on todistanut ylpeänä paikan kehittymistä. Vielä kymmenen vuotta sittenhän toimintamme oli selvästi pienimuotoisempaa ja opistomaisempaa.”

Laura Sirén on Pirttilän kanssa samoilla linjoilla.

”Monella meistä on pitkä työsuhde Eerikkilään, jopa koko työelämän mittainen. Paikkaan kiintyy ja siitä tulee kuin toinen koti ja siitä ollaan ylpeitä. Täällä ollaan luotu elämän mittaisia ystävyyssuhteita ja onhan niitä perheitäkin, joiden tarina alkaa Eerikkilästä”, hän hymyilee.

Palveluasennetta arvostetaan

Molemmat naiset nostavat työympäristön sekä innostuneet ja sitoutuneet työtoverit yhdeksi tärkeimmistä motivaatiotekijöistä itselleen pysyä pitkään saman työnantajan palveluksessa. Sirénille on tärkeää myös työnantajan sitoutuminen vastuullisiin toimintatapoihin sekä niiden jatkuvaan kehittämiseen.

”Eri asiakasryhmät ja sesonkien vaihtelut pitävät työn mielekkäänä. Minulle on myös tärkeää, ettei Eerikkilässä jäädä junnaamaan paikallaan, vaan halutaan pysyä ajan hermolla mukana”, Pirttilä lisää.

Sirénillä ja Pirttilällä on usean vuoden kokemuksen myötä myös rutkasti kerättyä tietoa siitä, mitä asiakkaat Eerikkilästä ja sen palveluista ajattelevat. Tiedossa on niin eniten kiitosta saavat palvelut kuin kehitystä kaipaavat toimet. Pääsääntöisesti palaute on lähes kokonaan positiivista.

”Ihmiset arvostavat hyviä urheiluolosuhteita ja ympäröivää luontoa, laadukasta lähiruokaa sekä henkilökunnan palveluasennetta eri toiminnoissa. Pyrimme myös aidosti viemään asiakkailtamme saatuja kehitysehdotuksia eteenpäin.”

”Poikkeuksellinen helmi”

Sirénin ja Pirttilän arviot osuvat melko pitkälti kohdalleen, kun perehtyy asiakkaiden antamiin avoimiin palautteisiin.

”Eerikkilä on poikkeuksellinen helmi”, alkoi ensimmäinen palaute.

”Asiantunteva, luontoa lähellä oleva ja kehittynyt liikunnallinen keskus”, kiteytti toinen asiakas.

Kolmas oli saanut makeimmat muistot illalliselta: ”Jälkiruuan kohdalla saattoi pieni kyynel vierähtää täydellisen makuelämyksen vuoksi.”

Palautteiden kirjo jatkuu samansuuntaisena asiakaskunnasta riippumatta. Eräs yritysasiakas tiivisti kokemuksensa seuraavasti: ”Upea “mökki”, maistuvat ruuat ja tunnelmallinen grillikatosillallinen. Hienosti toteutettu ruuan ja aamupalan tuominen mökkiin, hieno melontaretki, kaikki toimi mahtavasti. Kiitos.”

Myös juniorileirillä olleen lapsen vanhemmat olivat saaneet hienosti aikansa kulumaan leirin ajan:

”Vietämme vuosittain ainakin neljä leiriviikkoa vieraananne. Henkilökunta ja ruuat ovat täysi kymppi. Mukava itsekin viettää aktiivilomaa tytön ollessa leireillä. Itse leiriläinen ei koskaan haluaisi edes lähteä pois.”

 

0G7A0245

Olemme yksi Suomen innostavimmista työpaikoista

Henkilöstötutkimuksemme (2021)  mukaan Eerikkilä on yksi Suomen innostavimmista työpaikoista. Suurimmiksi vahvuuksiksi henkilökunta arvioi henkilöstön sitoutumisen sekä Eerikkilän yleisen johtamiskulttuurin. Parannuskohteena selvimmin nousi esiin työskentelyedellytykset, joihin vaikuttivat mm. nopeasti muuttuneet tilanteet.