Eerikkilä-MyEWay-nostokuva

MyEWay – Usein kysyttyä

Olemme koonneet listan kysymyksistä, joita kohtaamme usein MyEWayn käyttöön liittyen. Toivottavasti löydät niistä ratkaisun. Jos kuitenkin käy niin, että ongelma ei ratkea, otathan yhteyttä suoraan meihin osoitteessa helpdesk@eerikkila.fi.

Käyttäjätilin luonti

Valmentajan/Joukkueenjohtajan luonti

MyEWay etusivulta (https://myeway.fi) klikkaa ”Kirjaudu suomisportilla”

Aukeaa suomisportin sivu, josta sinun pitää pyytää kertakirjautumistunnus omaan kännykkääsi tai sähköpostiisi (olettaen, että olet jo ostanut Valmentajan pelipassin Suomisportista)

Syötä kännykkääsi lähetetty koodi avoinna olevaan kenttään tai klikkaa sähköpostiisi lähetettyä linkkiä

Jos sinulla voimassa oleva Valmentajan Pelipassi, MyEWay luo sinulle tilin.

Sinut siirretään MyEWay-etusivulle

Pelaajan luonti

Pelaajien lisääminen järjestelmään on sopimuksen mukaan valmentajien ja joukkueenjohtajien vastuulla. Heillä on myös ajantasainen tieto joukkueeseen, sillä hetkellä kuuluvista pelaajista.

Alaikäistä pelaajaa lisättäessä sinun tulee tietää pelaajan PalloID/SporttiID, nimi, sekä huoltajan sähköpostiosoite.

HUOM! Tarkistathan lisättävien pelaajien/huoltajien sähköpostiosoitteiden ajantasaisuus. Jos uusi henkilö lisätään käytöstä poistuneella sähköpostiosoitteella, niin aktivointiviesti ei tavoita uutta käyttäjää.

Jos pelaajalla ei ole olemassa olevaa MyEWay-tiliä lisätään pelaaja JOUKKUE – JÄSENET-sivulta käyttäen ”Lisää pelaaja”-toimintoa. Pelaajan lisäyksen jälkeen hän ei vielä heti näy joukkuelistassa, vaan vasta sen jälkeen, kun pelaajan huoltaja on vahvistanut asian, eli antanut luvan pelaajan tietojen käsittelyyn.

Pelaajan lisäyksen jälkeen valmentajalla ei enää ole mahdollisuutta muokata pelaajan perustietoja, vaan muokkaus ja tilin hallinnointivastuu annetaan pelaajan huoltajalle, sekä pelaajalle itselleen. Ongelmatilanteissa ottakaa yhteyttä  helpdeskiin:  helpdesk@eerikkila.fi.

Tilin aktivointi

Joukkueenjohtaja tai valmentaja luo pelaajan ja huoltajan tilit järjestelmään. Järjestelmä lähettää tilin luomisesta aktivointiviestin huoltajan sähköpostiosoitteeseen. Täysi-ikäinen pelaaja vastaanottaa viestin omaan sähköpostiin, ja aktivoi tilin itse.

Huoltajalle/Täysi-ikäiselle pelaajalle lähetetyssä sähköpostiviestissä on aktivointilinkki, jota klikkaamalla avautuu MyEWay-järjestelmän käyttöehdot sivu. Luettuasi käyttöehdot sivun alalaidassa on painike ”Hyväksy ehdot ja aktivoi”-painike. Painettuasi painiketta järjestelmä kirjautuu palveluun. Vaihda itsellesi myös oma salasana Profiili-sivun kautta.

Huoltaja kirjautuu oman tilinsä kautta järjestelmään. MyEWay-palvelun Pelaajat-sivulla näkyy huollettavan pelaajan tiedot ja sen alla ”Aktivoi”-painike, jota painamalla tili aktivoituu. Tämän jälkeen pelaaja voi kirjautua järjestelmään huoltajalle lähetetyn sähköpostin sisällä olevien kirjautumistietojen avulla.

Huoltaja

Vanhempana (alaikäisen lapsen huoltajana) sinulla on oma tunnus MyEWay-palveluun, jonka kautta voit tehdä perushallinnointia kaikille alaikäisille pelaajatunnuksille, jotka on liitetty vanhemman tunnukseesi.

Huomaathan, että et voi tämän tunnuksen kautta esimerkiksi täyttää pelaajan puolesta harjoituskalenteria. Tunnus on tarkoitettu perusmonitorointiin, ja esimerkiksi alaikäisen pelaajan salasanan asetukseen, jos pelaajalla ei itsellään ole sähköpostitunnusta, jonka kautta hän voisi salasanan nollata.

Kun haluat tukea huollettavaasi järjestelmän käytössä, kirjautukaa yhdessä lapsen tunnuksella järjestelmään, jotta näet järjestelmän kuten lapsesi sen näkee. Sieltä pelaajan on helppoa seurata harjoittelua, täyttää harjoituspäiväkirjaa, sekä antaa henkilökohtaista palautetta yhteisistä joukkueharjoituksista.

Valmentajan tai joukkueenjohtajan lisääminen

Valmentajien ja joukkueenjohtajien lisääminen järjestelmään on tarkoituksella jätetty valmennuspäälliköiden vastuulle. Valmennuspäälliköillä on ajantasainen tieto joukkueiden oikeista vastuuhenkilöistä.

HUOM! Tarkistathan lisättävien henkilöiden sähköpostiosoitteiden oikeellisuuden. Jos lisättävän henkilön sähköpostiosoite on poistunut käytöstä, niin aktivointiviesti ei tavoita uutta käyttäjää.

Jos valmentajalla/joukkueenjohtajalla ei ole vielä tiliä MyEWay-palvelussa, niin JOUKKUE – JÄSENET-sivulta käytetään ”Lisää valmentaja/joukkueenjohtaja”-toimintoa, kun tili on luotu, järjestelmä lähettää tilin aktivointiviestin lisätyn henkilön sähköpostiin. Ohje tilin aktivoimisesta löytyy ylempää.

Jos valmentajalla/joukkueenjohtajalla on jo tili MyEWay-järjestelmässä, niin JOUKKUE – JÄSENET-sivulta käytetään ”Kutsu valmentaja/joukkueenjohtaja”-toimintoa. Kun henkilö on lisätty joukkueeseen, lähtee hänelle kutsu. Kutsu näkyy MyEWay-palvelun etusivulla oranssilla taustalla, mistä kutsutun henkilön pitää se käydä hyväksymässä ennen kuin hän näkyy joukkueen listoilla.

Tietojen muokkaus

Valmentaja voi muokata vain pelaajan joukkuetietoja, eli seuraavia asioita:

  • kuulumista joukkueeseen (valmentaja voi pyytää pelaajan joukkueeseen lisäystä, sekä poistaa pelaajan joukkueesta)
  • pelaajan pelipaikkaa
  • valmentajan lisäämien testitapahtumien tuloksia
  • pelaajan harjoitukseen osallistumisen tietoa

Pelaajan muut tiedot (nimi, sähköposti, salasana) tai hänen huoltajansa tiedot ovat pelaajan tai huoltajan muokattavissa.

PalloID:n/SporttiID:n muokkaus on turvallisuussyistä mahdollista vain Eerikkilän järjestelmävalvojan toimesta. Ota yhteys Eerikkilän järjestelmänvalvojaan: helpdesk@eerikkila.fi.

Tietojen tallennus ei toimi

Ennen kuin omien tietojen talletus on mahdollista, täytyy kaikki tiedot syöttää sivulle. Huomaathan, että sähköposti, puhelinnumero, jalkaisuus ja sukupuoli ovat kaikki pakollisia tietoja.

Tilin poistaminen

Pelaajalle luotua tiliä ei voida poistaa järjestelmästä, vaikka se olisi väärillä tiedoilla luotu. Turvallisuussyistä pelaajien kohdalla PAlloID/SporttiID ja muiden käyttäjien kohdalla käyttäjätunnuksen käytettävä sähköpostiosoite on muokattavissa ainoastaan Eerikkilän järjestelmävalvojien toimesta.

Näissä virhetilanteissa ottakaa yhteyttä Eerikkilän Helpdeskiin:  helpdesk@eerikkila.fi. Vastaamme teille mahdollisimman nopeasti.

Henkilökohtaisen valmentajan poisto

Käyttäjän (valmentaja tai pelaaja) on mahdollista itse irrottaa liitos henkilökohtaisesta valmentajasta valmennussuhteen päättyessä.

  • Valmentaja pystyy tekemään irrottamisen Pelaajat-sivun listalta tai pelaajakortin välilehdeltä.
  • Pelaaja pystyy tekemään irrottamisen oman pelaajakorttinsa välilehdeltä.

Kirjautuminen

Kirjautuminen ei onnistu

Mikäli näet kirjautumisikkunan normaalisti, mutta järjestelmä ilmoittaa, että tiliä ei ole aktivoitu. Tiliä ei voi käyttää, ennen kuin tili on aktivoitu. Katso ohjeet tilin aktivoimiseksi Käyttäjätili osiosta kohdasta Tilin aktivointi.

Salasana unohtunut

Voit pyytää uuden salasanan:

  • Mene MyEWay-palvelun kirjautumissivulle https://myeway.fi
  • Klikkaa ”UNOHDIN SALASANANI”-toimintoa.
  •  Syötä kenttään käyttäjätunnuksesi: Pelaajat syöttävät PalloID/SporttiID ja Huoltajat syöttävät sähköpostiosoitteensa
  • Saat tilissäsi määritettyyn sähköpostiosoitteeseesi viestin järjestelmältä.
  • Klikkaa sähköpostissa olevaa linkkiä.
  • Syötä uusi salasanasi avautuneisiin kenttiin.
  • Voit kirjautua järjestelmään uudella salasanallasi.

HUOM! Jos pelaajan tilin profiiliin ei ole asetettu pelaajan omaa sähköpostiosoitetta, ei salasanan vaihtolinkkiä voida toimittaa. Pelaajan salasana voidaan kuitenkin vaihtaa huoltajan tilin kautta.

Viestiä ei tule:

  • Jos MyEWay-palveluun aikaisemmin ilmoitettu sähköpostiosoite on poistunut käytöstä ”UNOHDITKO SALASANASI”-toiminto ei tavoita käyttäjää.
  • Jos pelaajan profiiliin ei ole asetettu omaa sähköpostiosoitetta, niin salasanan vaihtolinkkiä ei voida pelaajalle välittää. Tässä tapauksessa voidaan pelaajan salasana vaihtaa huoltajan tilin kautta. Mene MyEWay-palvelun Pelaajat sivulle, klikkaa ”Vaihda salasana”-painiketta ja syötä uusi salasana.

Mikäli et saa sähköpostia, painettuasi ”unohditko salasanasi”-linkkiä, tee asiasta vikailmoitus. Kerro tiedot tunnuksestasi ja muista antaa sähköpostiosoite, johon yritit salasanaa pyytää.

Joukkue

Joukkueen luonti

Joukkueiden lisääminen seuralle tehdään Eerikkilän  järjestelmävalvojien toimesta seuran kanssa tehdyn sopimuksen puitteissa. Jos haluat lisätä seurallesi joukkueita, lähetä lisättävistä joukkueista viesti osoitteeseen: helpdesk@eerikkila.fi

Joukkueen tiedot

Joukkueen tapahtumien tarkastelu tehdään JOUKKUEET valikon kautta. Valitse sieltä joukkue, jota haluat tarkastella, niin näet valinnat joukkueen kalenterin tarkastelusta, sekä joukkueen pelaajalistauksen.

Kunkin pelaajien kohdalta voi tarkastella hänen harjoitusyhteenvetoansa, ja harjoituskalenteria.

Olemassa olevan tilin lisääminen joukkueeseen

Valmentajana voit helposti lisätä uusia pelaajia järjestelmään ja joukkueeseen Kohdasta JOUKKUE – JÄSENET. Valmentajana voit myös kutsua joukkueeseen pelaajan, joka on jo järjestelmässä. Tätä toimintoa käytetään silloin kun pelaaja vaihtaa joukkuetta. Muistathan päivittää oman joukkueesi jäsenlistaa myös siinä tapauksessa, kun pelaaja lähtee joukkueesta.

Olemassa olevan pelaajan kutsuminen joukkueeseen tehdään samasta kohdasta, ”Kutsu pelaaja”- napilla. Annettuasi haluamasi pelipaikan ja PalloID:n/SporttiID:n, järjestelmä lähettää kutsutulle pelaajalle viestin, joka näkyy hänellä pelaajan tilin etusivulla ”Ilmoitukset” kohdassa. Pelaajan täytyy hyväksyä kutsu, ennen kuin pelaaja näkyy joukkueessa. Huomioithan, että kutsusta ei lähde erillistä ilmoitusta sähköpostiin.

 

Kalenteri ja Tapahtumat

Miten katson ja lisään tapahtumia

Pelaaja voi tarkastella tapahtumia KALENTERI-valikossa. Kalenteri –sivun ylälaidasta löytyy alasvetovalikko josta voi valita mitä tapahtumia haluaa tarkastella. Joukkuekohtaiset tapahtumat löytyvät myös JOUKKUE välilehdeltä joukkueen omasta KALENTERISTA.

Valmentaja näkee joukkueen tapahtumat KALENTERI valikosta. Valmentajan on myös mahdollista tarkastella tiettyjä tapahtumia pelaajakohtaisesti valitsemalla joukkueen ja sen tiedoista JÄSENET välilehdeltä halutun pelaajan. Kaikkien pelaajakohtaisten tapahtumien tarkasteluun ei kuitenkaan valmentajalla ole aina oikeuksia.

Pelaajan tapahtumat

Pelaaja voi lisätä tapahtumia omaan kalenteriin valikon kohdasta KALENTERI. Oikea päivä valittua painetaan kohdasta “+ Oma tapahtuma”. Tämä lisää valitulle päivälle tapahtuman, ja aukeaa valikko lisätietojen täyttöön.

Joukkueen tapahtumat

Joukkuekalenterit löytyvät JOUKKUEET valikon kautta. Valitse tutkittava joukkue listasta ja katso kalenteria napista ”Kalenteri”.

Huomaa, että omassa kalenterissasi eivät näy joukkueiden tapahtumat.

Voit kuitenkin lisätä etusivun oman kalenterisi kautta tapahtumia myös joukkueille. Aloita tapahtuman lisäys ”Joukkuetapahtuma” napista, ja valitse avautuvalta sivulta joukkue, johon haluat lisätä tapahtuman.

Huomaa kuitenkin, että lisättyäsi tapahtuman, jos siirryt omaan kalenterinäkymään, ei juuri lisäämäsi joukkuetapahtuma näy. Nähdäksesi joukkueen tapahtuman, sinun täytyy katsoa sitä aina JOUKKUEET-valinnan alta.

Harjoitteet

Harjoitteet löytyvät sivupalkista harjoitteet osiosta. Aukeaa lista mikä näyttää luodut harjoitteet ja listaan on mahdollista lisätä uusia harjoitteita.

Harjoituksia on mahdollista muokata ja lisätä niihin piirustuksia ja videoita luonnin jälkeen.

 

 

Ilmoitukset

Valmentaja voi lähettää joukkueelle ilmoituksen. Ilmoitus lähetetään valitsemalla ensin JOUKKUE-valikon kautta oikea joukkue, jolle viesti halutaan lähettää. Tämän jälkeen joukkueen sivulta valitaan JÄSENET välilehti mistä valitaan kohta “Lähetä ilmoitus”.

Ilmoituksen voi lähettää myös pelkästään pelaajalle. Tällöin pitää valita JÄSENET välilehdeltä haluttu pelaaja ja sitten kohta “Lähetä ilmoitus”.

Ilmoitus näkyy kaikilla joukkueen jäsenillä ilmoitus osiossa. Vastaavasti pelaajalle osoitettu vain kyseiselle pelaajalle.

Ilmoitusta ei voi poistaa.

Ryhmät

Valmentaja voi luoda ryhmiä “Ryhmät” sivulla. Ryhmään on mahdollista kutsua pelaajia, lisätä tapahtumia ja ilmoituksia ryhmäko

Ongelmatilanteet ja vian raportointi

Ongelmatilanteissa ota yhteyttä helpdesk@eerikkila.fi

Mikäli huomaat järjestelmässä vian tai sinulla on parannusehdotuksia, ole hyvä ja täytä lomake MyEWay – vikailmoitus. Käymme kaikki raportit läpi ja pyrimme selvittämään ongelmatapaukset mahdollisimman nopeasti, kiireellisyysjärjestyksessä. Raportoi viasta täällä.

 

 

Palaute

MyEWay-palvelua kehitetään jatkuvana prosessina käyttäjien tarpeista johdettuna. Jos haluat olla mukana yhteisessä kehittämistyössä, niin anna palautetta Palaute sivun kautta. Käymme kaikki palautteet läpi, työstämme niitä kehittämistyöryhmissä ja viemme tärkeimmäksi katsomamme asiat tuotantoon. Anna palautetta täällä.