
Sebastian Sorsa aloittaa Eerikkilän markkinointijohtajana elokuussa. Kuva: Pinja Pirttilä
Sebastian Sorsa aloittaa Eerikkilän markkinointijohtajana elokuun alussa.
Sebastian Sorsan vastuualueeseen kuuluvat muun muassa Eerikkilän markkinoinnin ja brändin kokonaisvaltainen kehittäminen, viestintä, sidosryhmäyhteistyö sekä liiketoiminnan kasvun ja strategian toteuttamisen tukeminen.
Sorsa on aiemmin toiminut Eerikkilässä projektipäällikkönä sekä strategisten hankkeiden ja palveluiden kaupallistamisen parissa. Hänellä on vahva kokemus urheiluliiketoiminnasta ja brändien kehittämisestä.
Eerikkilän toimitusjohtaja Petri Jakonen pitää nimitystä tärkeänä investointina ja osana organisaation uudistumista nykyisen strategian mukaisesti.
”Tarvitsemme investointeja myös markkinointiin ja viestintään, jotta kykenemme tulevaisuudessakin tarjoamaan kasvavaa arvoa jalkapallo-, futsal- ja salibandy-yhteisöillemme,” Jakonen toteaa.
Sorsa kertoo olevansa iloinen uudesta roolistaan ja mahdollisuudesta päästä entistä vahvemmin osaksi Eerikkilän organisaatiota ja osaamisyhteisöä.
”Eerikkilällä on vankka brändi sekä pitkät perinteet kasvavan arvon tuottamisessa keskeisille sidosryhmille. Tulevaisuuden näkymät ovat kirkkaat, ja on innostavaa olla mukana edistämässä Eerikkilän kasvustrategiaa sekä rakentamassa entistä vaikuttavampaa kokonaisuutta asiakkaillemme yhdessä huipputiimimme kanssa.”
Vuonna 2018 jalkapallouransa lopettanut Sorsa on voittanut useita jalkapallon Suomen mestaruuksia ja edustanut maata myös maajoukkueessa. Ennen siirtymistään Eerikkilään Sorsa on työskennellyt muun muassa HJK:ssa markkinoinnin ja kaupallisten kumppanuuksien parissa sekä LeDap Groupissa padel-liiketoiminnan kehitys- ja johtotehtävissä.