Peruutus- Ja Varausehdot Yksittäisille Henkilöille –
Reservation And Cancellation Terms

Näitä varaus- ja peruutusehtoja sovelletaan Eerikkilä konsernin (Eerikkilän Urheiluopisto, Eerikkilän Palvelut Oy ja  Eerikkilän Jalkapallohalli Oy), myöhemmin Eerikkilä, tuottamiin yksittäisten ja alle 10 henkilön ryhmien varauksissa, ellei muista ehdoista ole erikseen sovittu. Kokoustapahtumia ja muita 10 henkilön ylittäviä tapahtumia koskevat eri ehdot. Huomioitavaa on, että erilaisiin sopimushintoihin on erilaisia ehtoja.

Varaus ja vahvistus

Varauksen yhteydessä tilaajan on annettava Eerikkilän määrittelemät tiedot tilausta koskien. Varaus on vahvistettu kun tilaaja on saanut varausvahvistuksen. Tämä voi tapahtua suullisesti, kirjallisesti tai varausjärjestelmän kautta.

Huonevarauksen voi tehdä vain 18-vuotta täyttänyt henkilö. Alaikäiselle huoneen varaava henkilö on vastuussa alaikäisestä henkilöstä riippumatta siitä, majoittuuko hänen kanssaan vai ei.

Huvilavarauksen kohdalla asiakkaan tulee antaa sisäänkirjautumisen yhteydessä luottokorttitiedot. Eerikkilällä on oikeus veloittaa asiakkaan luottokortilta mahdolliset lisäkustannukset jälkikäteen. Veloitukset voivat koskea esimerkiksi ilmoittamatta jääneitä ostoja ja/tai aiheutuneita vahinkoja.

Varauksen maksaminen

Huomioithan, että yksittäisten henkilöiden varaukset maksetaan vastaanottoomme sisäänkirjautumisen yhteydessä (pl. alennuskampanjat joissa mainittu ennakkomaksusta). Maksutapoina hyväksymme yleisimmät pankkikortit, luottokorteista Visan ja Mastercardin sekä käteisen. Alennuskoodeja/vouchereita mahdollista käyttää vain 1 alennus/varaus.

Osa hinnoista saattaa edellyttää ennakkomaksua. Jos varaus perutaan peruutusajan jälkeen, on Eerikkilällä oikeus pidättää ennakkomaksu/varausmaksu.

Säästöhintaisen majoitustuotteen lisäpalveluineen voi varata vain majoitusverkkokauppamme kautta. Majoitustuotteella ja siihen liitetyillä oheispalveluilla (kuten lisäruokailut, aktiviteetit) ei ole muutos- tai peruutusmahdollisuutta, eikä maksua palauteta.

Saapuminen

Majoitushuoneen/huoneiston saa käyttöön tulopäivänä klo 16.00. Check-out on lähtöpäivänä klo 11.00. Majoitustilaa pidetään varattuna asiakkaalle klo 18 saakka. Ilmoitathan vastaanottoon hyvissä ajoin etukäteen, jos saavut klo 18.00 jälkeen. Sisäänkirjautuminen tulee tehdä kuitenkin aina klo 21 mennessä. Sunnuntaisin, pyhinä ja loma-aikoina tarkista mahdolliset poikkeavuudet aukioloissa.

Lemmikit

Huomioithan, että kaikki majoituskohteemme ovat savuttomia ja lemmikit ovat sallittuja vain osassa majoitusvaihtoehdoissa. Lemmikkien tuomisesta tulee sopia aina etukäteen ennen varauksen tekemistä. Lisämaksu lemmikistä on 20€/vrk/huone. Asiakas on korvausvastuussa kaikista lemmikin aiheuttamista vahingoista. Mikäli lemmikki on tuotu luvatta lemmikkihuoneeksi määrittelemättömään tilaan, on Eerikkilällä oikeus periä lisäsiivouksesta aiheutuva maksu 200€.

Muutokset ja peruutukset

Jos haluat tehdä muutoksia / peruutuksia varaukseesi, ole yhteydessä vastaanottoomme reception@eerikkila.fi / 020-1108 200. Yksittäinen hotellihuonevaraus on mahdollista peruuttaa kuluitta saapumispäivänä klo 18.00 mennessä.

Huvila- ja lomahuoneistoihin tehdyt varaukset on mahdollista peruuttaa kuluitta 7 vrk ennen saapumista, samoin varaukset, jotka sisältävät ohjattuja palveluita tai tilausruokailuita (pl. sesonkiajankohdat tai tarjous-/kampanjahinnat, joiden ehdoissa on mainittu poikkeava peruutusehto).

Mikäli asiakas ei peruuta varausta ym. aikarajoissa tai jättää saapumatta on Eerikkilällä oikeus periä asiakkaalta yhden vuorokauden hintaa vastaava summa. Jos hotellille on aiheutunut erityisiä kuluja varauksesta johtuen, joutuu asiakas myös korvaamaan nämä kulut.

Sesonkiaikojen poikkeavat varaus- ja peruutusehdot

Huomioithan, että jouluna, juhannuksena, uutena vuotena ja koulujen loma-aikoina noudatamme sesonkiajankohtien peruutusehtoja. Huviloissa ja huoneistoissa koko kesä-elokuu lukeutuu sesonkiin riippumatta koululaisten loma-aikojen sijoittumisesta.

Jouluna ja juhannuksena huviloissa minimivarausaika 3 vrk, muina sesonkiajankohtina 2 vrk. Lomahuoneistoissa sesonkeina minimivarausaika 2 vrk jouluna, uutena vuotena ja juhannuksena, hotellihuoneissa 1 vrk.

Peruutusaika sesonkeina on 30 vrk ennen varauksen alkamista huviloissa ja lomahuoneistoissa. Hotellissa peruutusaika 7 vrk ennen varauksen alkamista jouluna, juhannuksena ja uutena vuotena tai jos varaukseen on yhdistetty ohjaus-/ateriapalveluita.  Näiden aikojen jälkeen tehdystä peruutuksesta veloitamme ensimmäisen majoitusvuorokauden hinnan.  Jouluna, uutena vuotena ja juhannuksena huvilavarauksista veloitetaan varauksen tekohetkellä varausmaksu, joka on 10 % majoituksen hinnasta. Varausmaksua ei palauteta peruutuksen sattuessa. Luottokorttitiedot vaaditaan varauksen yhteydessä.

Tarjoushinnat

Osassa tarjoushintaisista varauksista ei muutos- / peruutusmahdollisuutta.

Villa Hirsihovi ja varaukset, jotka sisältävät useamman huvilan

Varauksiin, jotka sisältävät Villa Hirsihovin tai useamman huvilan, noudatamme ryhmien peruutusehtoja.

Muuta huomioitavaa

Omien grillien ja paljujen tuonti / käyttö kielletty. Tupakointi on kielletty kaikissa tiloissamme.

Eerikkilän ravintolalla on A-oikeudet. Huomioithan, että tämän johdosta omien juomien tuominen ja nauttiminen yleisillä alueilla on kielletty. Alkoholijuomia on mahdollisuus ostaa ravintolasalista, Cafe49:stä, sekä hotellihuoneisiin Cafe Erikistä. Juomia voi myös tilata kauttamme tiloihin toimitettuina.

Turvallisuus – asiakkaan on huomioitava hätätilanteiden varalta hätäuloskäyntien, kokoontumispaikan, hälytyspainikkeiden ja palosammuttimien sijainnit. Vastaanotto palvelee turvallisuuteen liittyvissä asioissa.

Asiakas on velvollinen korvaamaan Eerikkilälle vahingon sekä kustannukset, jotka on aiheutettu asiakkaan tai heidän luvallaan majoitustilassa tai sen yhteydessä olevissa tiloissa oleskelevan henkilön toimesta, laiminlyönnillä, tahallisesti piittaamattomalla tai huolimattomalla käytöksellä tiloille, irtaimistolle tai varustukselle.

Korvausvelvollisuus koskee myös kadonnutta irtaimistoa ja omaisuutta sekä asiakkaan käytössä olevien tilojen epätavanomaisesta likaantumisesta ja kulumisesta johtuvia siivous-, puhdistus- ja korjauskuluja.

Mikäli asiakas aiheuttaa huolimattomalla tai piittaamattomalla käytöksellä majoitus- tai muissa tiloissa palohälytyksen, on asiakas velvollinen korvaamaan palohälytyksestä aiheutuvat kulut (mm. pelastuslaitoksen veloittaman maksun 710€).

Asiakas on velvollinen noudattamaan hyviä tapoja ja ottamaan huomioon alueen yleiset järjestyssäännöt. Asiakkaan rikkoessa näitä sääntöjä vakavasti, on Eerikkilä oikeutettu välittömästä perumaan asiakkaan varaus ja poistamaan asiakas tiloistaan. Asiakkaan on kuitenkin maksettava tilaamiensa palvelujen hinta kokonaisuudessaan, eikä hän voi vaatia maksujen palauttamista.

Henkilötietojen käsittely

Henkilötietoja voidaan käsitellä palvelun toteuttamista, asiakassuhteen hoitamista ja kehittämistä varten, asiakaspalvelun ja palveluntarjoajan toiminnan kehittämiseen, tilastointiin ja asiakasviestintään ja vastaavan palvelun markkinointiin. Tutustu rekisteriselosteeseen.

Force majeure

Toimittaja ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat hänen vaikutusmahdollisuuksiensa ulkopuolella olevasta esteestä, jota hänen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon ja jonka seurauksia hän ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää tai voittaa. Ylivoimaisena esteenä pidetään esimerkiksi sotaa, kapinaa, maanjäristystä, tulvaa tai muuta luonnonmullistusta, yleisen liikenteen, tietoliikenteen tai sähkönjakelun keskeytystä, tuonti- tai vientikieltoa, lakkoa, työsulkua, boikottia tai muuta työtaistelutoimenpidettä. Lakko, työsulku, boikotti tai muu työtaistelutoimenpide katsotaan ylivoimaiseksi esteeksi myös silloin, kun Toimittaja on itse sen kohteena. Sama koskee myös tämän sopimuksen toista osapuolta.


These reservation and cancellation terms are applied to the reservations made for Eerikkilä Group (Eerikkilä Sports Institute, Eerikkilän Palvelut Oy and Eerikkilän Jalkapallohalli Oy), hereinafter Eerikkilä, by private persons and groups of less than 10 people, unless otherwise agreed. Meeting events and reservations for groups of more than 10 people are subject to different terms. Please note that differently priced contracts may be subject to different terms.

Reservation and confirmation

When making the reservation, the customer shall provide the information specified by Eerikkilä regarding the order. The reservation is confirmed once the customer receives a confirmation of the reservation. The confirmation may be spoken, written or take place through the reservation system.

Rooms may only be reserved by persons over 18 years of age. A person who reserves a room for a minor is responsible for the minor regardless of whether or not they are staying in the room with the minor.

For villa reservations, the customer will be required to provide credit card details upon check-in. Eerikkilä reserves the right to charge any additional costs to the customer’s credit card afterwards. Such charges may relate to, for example, undeclared purchases and/or damages incurred.

Payment

Reservations for groups of less than 10 people shall be paid at the latest when checking in. Some of the prices may require advance payment. Accepted credit cards are Visa and Mastercard, as well as cash. Eerikkilä is not obligated to accept any unusual debit or credit cards, checks, coupons or foreign currency.  Only 1 voucher or promo code per booking is allowed.

Some of the prices may require advance payment. The advance payment is subtracted from the final price.
If the reservation is cancelled after the cancellation period, Eerikkilä has the right to withhold the reservation/advance fee.

You can only book a discounted accommodation product through our online accommodation shop. There is no possibility to change or cancel the booking and additional services  and no refund will be given.

Check-in and check-out

The accommodation rooms are available at 4 p.m. on the day of arrival. Check-out time on the day of departure is at 11 a.m. If you are arriving later than 18 p.m., please notify the reception of this in advance. In any case, check-in must always be completed by 9 p.m.

Cancellation and no-show

Cancellations for hotelroom bookings must be made by 6 p.m. on the day of arrival. Cancellations for villa and apartment bookings and bookings that include guided activities or special meals must be made by 7 days before arrival. If the customer arrives after 6 p.m. without prior notice of a late arrival, we cannot guarantee that the room is still available. If the customer does not cancel the reservation within the stated time limits or fails to show up at all, Eerikkilä has the right to charge the customer with a sum equal to one day’s stay. If the reservation causes extra costs to the hotel, the customer is also liable to cover these costs.

High season

Notice: Special reservation and cancellation terms in high season (Christmas holidays, Midsummer holidays, New Year, summer, seasonal holidays). Minimum duration per booking 2 nights at villas and apartments, 1 night at hotel rooms (Christmas and midsummer 3 nights at villas). Cancellations for villa and apartment bookings must be made by 30 days before arrival and for hotel rooms 7 days before arrival. If the customer does not cancel the reservation within the stated time limits or fails to show up at all, Eerikkilä has the right to charge the customer with a sum equal to one day’s stay. Credit card can be used to confirm the reservation. We accept Visa and Mastercard.

During Christmas, New Year and Midsummer, villa reservations are subject to a 10% non-refundable booking fee to confirm the booking.

Pets

Any pets accompanying the customer must be mentioned when making the reservation. The pet fee is € 20/night/room, and we have specified rooms for customers with pets. The customer is liable for any
damage caused by their pet. If a customer brings a pet into a room not specified as a pet room without
permission, Eerikkilä has the right to charge the customer with €200 for the additional cleaning.

Other things to note

Smoking indoors is strictly forbidden in all rooms. The customer is liable to cover the costs of any additional cleaning required due to smoking indoors.

Using  own grills or hot tubes is not allowed in Eerikkilä area.

Safety – In case of emergency, the customer should take notice of the locations of emergency exits, meeting places, alarm buttons and fire extinguishers. Detailed information is available on the inside of the accommodation
room door. For other questions concerning safety, please contact the reception.

Property damage 

The customer is liable for any damage caused by the customer or by any person staying in the accommodation or in the premises connected with the accommodation with their permission, by negligence, wilful misconduct or negligent behaviour to the premises, furniture or equipment.

The obligation to pay compensation also applies to lost movable property and to cleaning, cleaning and repair costs resulting from abnormal dirt and wear and tear in the premises occupied by the guest.

If the customer causes a fire alarm in the accommodation or other premises through negligent or reckless behaviour, the customer is liable to pay the costs of the fire alarm (including the €710 charged by the rescue service).

Staying at Eerikkilä
The customer shall behave in a proper manner and in accordance with the general rules of conduct on the site. In case of a serious breach of these rules by the customer, Eerikkilä has the right to immediately cancel the customer’s reservation and remove the customer from the premises. However, the customer remains liable for the costs of their accommodation as well as the total sum of any products and services ordered, and may not demand a refund.

Processing personal data

Personal data may be processed for the purposes of providing the service, maintaining and developing the customer relationship, developing customer service and the activities of the service provider, statistics, customer communications and marketing similar services. Please review the file description.

Force majeure

The service provider is not responsible for any delays or damage caused by an obstacle that is outside its scope of influence, could not reasonably have been anticipated, and the consequences of which could not reasonably have been avoided or overcome. A force majeure may refer to war, uprising, earthquake, flood or other natural disaster, interruptions in public transport, telecommunications or electricity supply, import or export ban, strike, lockout, boycott or other industrial action. Strikes, lockouts, boycott and other industrial action are also considered a force majeure when the service provide itself is the target of such action. The same applies to the other party to this agreement.

Reservation and cancellation terms for bookings including Villa Hirsihovi or more than one villa.